Prvog vikenda u oktobru mesecu na Staroj planini organizuje se takmičenje u orijentiringu, u okviru realizacije projekta “AD VISION” koji se kofinansira iz Interreg IPA CBC Bugarska-Srbija programa.
Takmičari iz Srbije i Bugarske će u subotu, 6. oktobra 2018. imati priliku da se oprobaju na izazovnim terenima Stare planine na bugarskoj strani. U nedelju 7. oktobra takmičenje se seli na srpsku stranu Stare planine.
Orijentiring takmičenje sa mobilnim telefonima je prekogranični događaj. Učesnici manifestacije će koristiti mobilne aplikacije Ad-vision orijentiring takmičenje radi učešća. Učesnici mogu da biraju između bicikla i pešačenja u 3 različita nivoa težine za svaku od 2 faze – u Belogradčiku (Bugarska) i u Knjaževcu (Srbija).
Kada učesnik stigne na početnu tačku aplikacija će mu omogućiti da počne takmičenje. Kada takmičenje počne na mobilnoj aplikaciji će se pojaviti naredna ciljna tačka koju će učesnik morati da dostigne.
Kada se ova tačka dostigne u radijusu od 20 metara , pojaviće se sledeća ciljna tačka i tako dalje do kraja staze. Učesnicima je dozvoljeno da sami izaberu put kojim će stići do svake tačke na stazi. Aplikacija će meriti njihovo vreme, navodi se na sajtu advision.one.
Pešačke staze imaju približnu dužinu od 3 do 10 km, dok se rute za biciklizam kreću između 10 i 25 km. Iako se događaj zove takmičenje, nema nagrada za najbolje vreme. Glavni cilj ovog događaja je da omogući učesnicima da dođu do prekrasnih pejzaža – scena, neverovatnih pogleda, fotografisanja i uživanja u šetnji ili vožnji u prirodi. Međutim, svaki učesnik mora završiti u roku, do 17 časova, kako bi se učešće smatralo uspešnim.
Svi učesnici moraju da imaju mobilne telefone sa instaliranom aplikacijom Advision takmičenje u orijentiringu i registrovanje pre događaja. Učesnici biciklističkog takmičenja moraju imati rukavice i kacigu. Svi učesnici moraju da potpišu izjave pre početka događaja, preuzimajući sopstvenu odgovornost za eventualne povrede ili nesreće koje mogu nastati tokom događaja. Učesnici ispod 18 godina starosti mogu da učestvuju samo uz pismenu saglasnost roditelja.
Cilj ovog takmičenja je stvaranje novog prekograničnog turističkog proizvoda, kao i povezivanje ljudi iz susednih država (Srbija Bugarska).