Marko Obradović, vinogradar, Rajac, Rajački vinogradi
Marko Obradović, foto: Privredna komora Srbije/Fejsbuk

Marko Obradović (22) došao je pre pet godina u Srbiju iz Italije u kojoj se rodio i odrastao. Odlučio je da zasadi vinovu lozu na istoku naše zemlje, osnuje imanje „Tenuta EST“ i očuva tradiciju proizodnje vina u podnožju Rajačkih i Rogljevskih pimnica koja datira još iz doba starih Rimljana.

Na 10 hektara vinograda uzgaja sorte Cabernet Sauvignon, Merlo, Pinot Noir Vranca, Prokupca, Začinjaka, Frankovke, Crne Tamjanike, Chardonnaya i Rieslinga, koji po ukusu i kvalitetu pariraju vinima Francuske i Italije.

Foto: Marko Obradović/Fejsbuk

„Odlučio sam da se vratim i započnem svoj biznis u Rogljevu zbog ogromnog potencijala ovog kraja koji je jedan od najboljih što se tiče proizvodnje crvenih sorti, prema kojima gajim veliku strast“, priča Marko.

Ljubav prema vinogradima, Marko je, kaže, nasledio od oca.

“Sa porodicom sam u slobodno vreme često obilazio mesta oko Bolonje gde sam rođen, i Toskanu, koja je poznata po vrhunskim crvenim vinima“.

Međutim, poseban utisak na njega, ipak je ostavila poseta Rogljevačkim i Rajačkim pimnicama.

„Ljudi ovde žive na zlatu, a da toga nisu ni svesni“, konstatuje mladi vinogradar.

Izgradnju vinarije Markova porodica je počela 2017. godine. Danas je „Tenuta Est“ (Imanje na Istoku), mesto okupljanja poznavalaca vrhunskih vina.

Kako bi istok Srbije postao međunarodno poznata i priznata destinacija ljubitelja vina, potrebno je dodatno brendirati vina sa srpske zemlje i infrastrukturno unaprediti ceo kraj.

Marko svoju priču nastavlja radeći u vinogradu, dok sunce zalazi nad Negotinskom krajinom, pažljivo planirajući svaki naredni dan jer zna da vino, nektar bogova, krije podno Rogljeva vekovnu tajnu istinskog zadovoljstva životom.

Da je za crveno vina na istoku Srbije zaslužna savršena harmonija zemlje, vazduha i sunca, svesni su bili stari Rimljani, ali i Francuzi, koji su u Negotinskoj krajini sve do 1860. i pojave bolesti filoksere iz naše zemlje točili vino.

- mesto za reklamu -
IZVORPrivredna komora Srbije