MUP upozorava građane na SMS prevaru

780
0
telefon
Foto ilustracija: Pixabay

Centar za reagovanje na napade na informacioni sistem MUP-a uputio je danas upozorenje svim građanima da je u toku tzv. „fišing” prevara sa SMS porukama koja je usmerena na korisnike poštanskih usluga.

Kako je MUP naveo, korisnicima se šalje lažna SMS poruka sa informacijom da im pošiljka nije mogla biti isporučena zbog nepotpunih informacija i da za isporuku treba otvoriti link iz poruke.

Klikom, odnosno aktiviranjem linka, građani se preusmeravaju na lažnu internet stranicu JP „Pošta Srbije“, na kojoj se zahteva unos ličnih podataka i podataka o platnoj kartici.

„Unosom ovih podataka na lažnoj internet stranici, napadačima je omogućeno preuzimanje novca sa računa građana. Ukoliko ne očekujete neku pošiljku postoji mogućnost da se radi o prevari“, ističe se u saopštenju MUP-a.

Kako bi se zaštitili od prevare, građanima MUP savetuje da ne aktiviraju link ili otvaraju prilog poruke, a da prethodno nisu sigurni ko je pošiljalac.

Građani ne bi trebalo da pozivaju broj sa koga je stigla sumnjiva poruka i niti da stupaju u komunikaciju sa pošiljaocem SMS poruke.

„Ukoliko poruka sadrži podatke o nekom privrednom društvu ili u ovom slučaju javnom preduzeću, probajte direktno da ih kontaktirate, njihovi brojevi i adrese su javno dostupni. Ozbiljne kompanije, javna preduzeća, državni organi i administratori sistema nikada od Vas neće zahtevati da unosite Vaše lične podatke preko SMS poruke. JP ‘Pošta Srbije’ nikada od Vas neće zahtevati ovakav vid plaćanja“, savetuje MUP.

Kako se ističe u upozorenju, napadači se trude da link u SMS poruci bude što sličniji originalnom linku – umesto „posta.rs“ mogu napisati sličan link kao što je npr. „postas-rsd.top“.

„Ukoliko ste uneli podatke o Vašoj platnoj kartici, potrebno je da se hitno javite banci kako bi oni blokirali karticu u što kraćem roku i onemogućili neovlašćene transakcije. Ukoliko ste uneli Vaše kredencijale tj. korisničko ime, mejl adresu, lozinku i ostale lične podatke za logovanje na e-banking, potrebno je da odmah promenite pristupnu lozinku ili se hitno obratite banci radi izmene lozinke“, savetuje MUP.

U upozorenju se skreće pažnja i na to da se najverovatnije radi o prevari ukoliko SMS poruka sadrži dosta pravopisnih grešaka, ako su izmešana dva pisma – latinica i ćirilica ili dva jezika – engleski i srpski.